SANAL BİLGİSAYAR NEDİR

                       
        
                                           SANAL PC NEDİR      

  Sanal makine (virtual pc), bilgisayarınızdaki diskte herhangi bir partisyon oluşturmaya gerek olmadan, var olan işletim sisteminiz içerisinde herhangi bir noktaya kurulabilen ve işletim sistemlerinin davranışlarını emule eden bir yazılımdır. 

Sanal makine uygulamasını kurduktan sonra çalıştırıp, bu sanal makine uygulamasının desteklediği işletim sistemlerinden birisini veya birkaçının kurulum işlemini CD'den veya bir imaj dosyasından gerçekten yapıyorsunuz. Fakat bu kurulum dosyaları, yani kurduğunuz işletim sisteminin kendisi  sanal makine uygulaması tarafından tanınan özel bir dosya formatında tutuluyor. Bu dosyayı sanal makine içerisinde açarsanız kurduğunuz işletim sistemi, var olan asıl işletim sisteminiz içerisindeyken sanki bir program çalıştırıyormuşsunuz gibi açılıyor.


Bilinen ve en çok kullanılan sanal makine uygulamaları arasında vmware, ve virtual pc yazılımlarını sayabiliriz.  

kaynak: http://websearcher.blogcu.com/sanal-makine-virtual-pc-nedir/5103031

          AVANTAJLARI 
  • Yer tasarrufu
  • Enerji tasarrufu 
  • Yedekleme kolaylığı


         Altta gördüğümüz üzere bir sanal bilgisayar örneği;

Share this

Related Posts

First